ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

facebook google plus rss
ΔΗΜΟΣ ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ : ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ
Αρχική Δημότης ΕΣΠΑ 2014-2020 ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
07/10/2025

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΑΞΗΣ: ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΣΠΑ 2014-20 : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΑΑ) 2014-2020

ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ :ΥΠΕΝ/ΔΠΔ/46496/2555 – 13/05/2021

Κωδικός Έργου: 2021ΣΕ08210014 , ΠΡΟΛΗΨΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΕ ΔΑΣΗ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ, ΔΡΑΣΗ 8.3.1, “ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ”

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ : ΔΗΜΟΣ ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ.

Π/Υ ΕΝΤΑΞΗΣ, (ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ) : 190.222,36 €

Π/Υ ΕΝΤΑΞΗΣ, (ΕΠΙΛΕΞΙΜΗ ΔΑΠΑΝΗ) : 181.164,15 €

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΘΕΣΗ-ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το δημοτικό δασικό και αγροτικό οδικό δίκτυο του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα, έχει συνολικό μήκος περίπου ίσο προς 68,7 km. Η πυκνότητα του δασικού οδικού δικτύου είναι σχεδόν άριστη με απαιτούμενες μικρές συμπληρώσεις κατά θέσεις για την ολοκλήρωση της σύνδεσης μεταξύ των υπαρχόντων δασοδρόμων. Όλο αυτό το δίκτυο είναι Γ’ κατηγορίας όπως συντάχθηκαν οι μελέτες και εγκρίθηκαν από την Δασική Υπηρεσία και σύμφωνα με τις συντάξεις μελετών μετά από τις οδηγίες της Γενικής Συγγραφής Υποχρεώσεων Εκπόνησης Μελετών Δασικών Μεταφορικών Εγκαταστάσεων που εγκρίθηκε με την αριθμ. 126386/1730/10-6-66 απόφασης του Υπ. Γεωργίας, καθώς επίσης και την αριθμ. 41287/2281/22-5-1973 απόφαση του Υπ. Γεωργίας “περί προσαρμογής τεχνικών προδιαγραφών κατασκευής των δασικών οδών στις σύγχρονες κυκλοφοριακές ανάγκες”. Οι περισσότεροι δρόμοι του δικτύου είναι χωρίς οδόστρωμα, τεχνικά έργα και τάφρους αποστράγγισης των νερών των βροχών. Το πλάτος του καταστρώματος είναι περίπου 4,0 μέτρα, η ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας είναι 15 μέτρα και οι κατά μήκος κλίσεις αυτού κυμαίνονται μέσα στα επιτρεπτά όρια (-12% μέχρι +12%) για την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων και ζωήλατων και την οικονομικότερη εξωδάσωση των προϊόντων από το δάσος.
Σήμερα το μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου αυτού έχει υποστεί φθορές από τις έντονες χειμερινές βροχοπτώσεις των προηγουμένων ετών και τις καταπτώσεις των πρανών τα οποία δεν σταθεροποιήθηκαν κατά την διάνοιξη των δρόμων. Επίσης προβλήματα δημιουργούνται από την παράσυρση του καταστρώματος από τα νερά των βροχών στους δρόμους που δεν έχουν τάφρους αποστράγγισης καθώς και στις διασταυρώσεις των δρόμων με τα υπάρχοντα ρέματα της περιοχής.
Το προτεινόμενο δασικό οδικό δίκτυο που προτείνεται για βελτίωση με κατασκευή τεχνικών έργων ανέρχεται σε μήκος συνολικά για όλα τα προτεινόμενα έργα σε : 25,230 km. Αυτό το μήκος εκτιμάται ότι είναι το πλέον απαραίτητο άμεσα να βελτιωθεί στο δημοτικό δάσος, ώστε να υπάρχει άμεσα πρόσβαση στο μεγαλύτερο μέρος του δάσους και σε όλη σχεδόν την χρονική διάρκεια του έτους. Επίσης με την βελτίωση των προτεινόμενων δασόδρομων, στην ουσία βελτιώνεται ένα μήκος δασόδρομων που πλησιάζει σχεδόν το διπλάσιο μήκος. Έτσι θα υπάρχει πρόσβαση και βατότητα, σε πολύ μεγαλύτερο μήκος, εντός του δάσους του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα.
Επίσης   παρατηρήσαμε   ότι,   σε   θέσεις   των   δασοδρόμων   όπου   έχουν κατασκευασθεί στο παρελθόν οχετοί, υπάρχει πλήρης πρόσβαση και στερέωση των καταστρωμάτων για όλη την διάρκεια του έτους ακόμα και με τις πλέον δύσκολες καιρικές συνθήκες που μπορεί να επικρατούν στην περιοχή.
Το μήκος του συνολικού δασικού οδικού δικτύου ανέρχεται σε   68,7 χιλιόμετρα και το προτεινόμενο προς βελτίωση σε 25,230 χιλιόμετρα υπολογιζόμενο από την Χ.Θ. : 0+000 διασταυρώσεις των δασοδρόμων, μέχρι τις θέσεις των τεχνικών έργων, για τον κάθε δασόδρομο.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Πρόκειται να κατασκευαστούν:
Οι τσιμεντοστρώσεις θα κατασκευασθούν με ελαφρώς οπλισμένο σκυρόδεμα C16/20  με δομικό πλέγμα
Οι οχετοί θα κατασκευασθούν με άοπλο σκυρόδεμα C16/20, κατάλληλο για την κατασκευή τεχνικών έργων, όπως φαίνονται στο σχέδιο που ακολουθεί στη μελέτη.
Το υλικό της επίχωσης πίσω από το μέτωπο θα αποτελείται από ίδια υλικά εκσκαφών των ίδιων τεχνικών έργων.
Υπολογίζεται απόσταση κατά μέσο όρο 28 km από λατομείο Ρούσου μέχρι τις Τοπικές Κοινότητες και απόσταση κατά μέσο όρο 7km από τις Τοπικές Κοινότητες μέχρι τους δασικούς δρόμους
Υπολογίζεται απόσταση κατά μέσο όρο 1 km από τα σημεία των εκσκαφών σε σημεία προσωρινής απόθεσης
Οι επιλεγμένες δασικές θέσεις του δικτύου για την κατασκευή των παραπάνω τεχνικών έργων είναι οι εξής:
Τ. Κ. Φυλακτής,
1. Προτεινόμενος δρόμος Καμάρα – Κουλτιμπάνη
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο (ασφαλτοστρωμένο) Καλύβια Πεζούλας- Φυλακτής.
Βελτιώσεις:
 Χ.Θ. 0+680, σωληνωτός οχετός Φ80
 Χ.Θ. 1+180 km ιρλανδική διάβαση 20μ.
 Χ.Θ. 1+480 km ιρλανδική διάβαση 20μ.
 Χ.Θ. 1+700 km σωληνωτός οχετός Φ80
Χ.Θ. 2+000 km σωληνωτός οχετός Φ80
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
2. Προτεινόμενος δρόμος Φυλακτή ? Καλύβια Φυλακτής
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με το όριο του οικισμού Φυλακτής.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+500 km τοίχος αντιστήριξης και Χ.Θ. 1+500km έως 1+1700km επενδεδυμένη τάφρος
Τ. Κ. Νεοχωρίου
1. Προτεινόμενος δρόμος Κουτρουμανέικα-Άη Θανάση
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με το όριο του οικισμού του Νεοχωρίου
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+750 ιρλανδική διάβαση 20μ.
2. Προτεινόμενος δρόμος Νεοχώρι ? Σκοπευτήριο
Χ.Θ. 0+000 είναι στη θέση Σκοπευτήριο
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+000 km ιρλανδική διάβαση 20μ., Χ.Θ. 0+100 km ιρλανδική διάβαση 20μ., Χ.Θ. 0+400km σωληνωτός οχετός Φ80, Χ.Θ. 0+450 km ιρλανδική διάβαση 20μ. , Χ.Θ. 0+800 σωληνωτός οχετός Φ80 και Χ.Θ. 1+650km ιρλανδική διάβαση 20μ..
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
Τ. Κ. Πεζούλας
 Προτεινόμενος δρόμος Δεξαμενή ? Διασταύρωση Καρελούς
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με δρόμο Πεζούλα ? Νεράιδα.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+020km σωληνωτός οχετός Φ80, Χ.Θ. 0+800 km ιρλανδική διάβαση 20μ..και Χ.Θ. 1+300km . ιρλανδική διάβαση 20μ..
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
Τ. Κ. Κερασιάς
1. Προτεινόμενος δρόμος Σπάθες  Μπαλισκλάταινα
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+450km ιρλανδική διάβαση 6μ, Χ.Θ. 1+400km διάνοιξη και ιρλανδική διάβαση 10μ., Χ.Θ. 1+500km διάνοιξη και ιρλανδική διάβαση 10μ.και Χ.Θ. 1+700km . ιρλανδική διάβαση 6μ
2. Προτεινόμενος δρόμος Νεβρόπολη: Κοντοχρήστου-Υδραγωγείο
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τη θέση Κοντοχρηστέικα.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+100km ιρλανδική διάβαση 4μ., Χ.Θ. 0+200km ιρλανδική διάβαση 4μ,καθώς και στον παράλληλο δρόμο, Χ.Θ. 0+220km ιρλανδική διάβαση 15μ, Χ.Θ. 0+380km ιρλανδική διάβαση 10μ, Χ.Θ. 0+430km ιρλανδική διάβαση 10μ , Χ.Θ. 0+500km ιρλανδική διάβαση 10μ και Χ.Θ. 0+550km ιρλανδική διάβαση 10μ .
3. Προτεινόμενος δρόμος Κεντρικός δρόμος ? Εμ. Στεργιόπουλο
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο Μορφοβουνίου ? Κερασιάς.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+200km ιρλανδική διάβαση 4μ , Χ.Θ. 0+250km ιρλανδική διάβαση 4μ και Χ.Θ. 0+500km ιρλανδική διάβαση 4μ .
4. Προτεινόμενος δρόμος Καστανιά-Κρύα Βρύση
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο Κερασιάς-Μουζακίου.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+000km ιρλανδική διάβαση 9μ, Χ.Θ. 0+170km ιρλανδική διάβαση 6μ και χαλικόστρωση 200μ., Χ.Θ. 0+250km διαμόρφωση κλίσης και χαλικόστρωση 100μ. , Χ.Θ. 0+310km ιρλανδική διάβαση 4μ , και Χ.Θ. 0+620km ιρλανδική διάβαση 12μ.
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
Τ. Κ. Μοσχάτου
1. Προτεινόμενος δρόμος Κουμπότους-Καράδια
    Χ.Θ. 0+000 είναι στη θέση Γήπεδο 5χ5.
Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+400km ιρλανδική διάβαση 12μ
2. Προτεινόμενος δρόμος Ακλαδές-Λίμνες, Κεραμίδα
    Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο Μοσχάτο ? Τσαρδάκι.
   Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+600km ιρλανδική διάβαση 8μ.
3. Προτεινόμενος δρόμος  προς Μάνα Νερού
Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τη διασταύρωση του δρόμου από Μοσχάτο προς Γήπεδο 5Χ5
 Βελτίωση σε όλο το μήκος του δρόμου.(400μ.)
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
Τ. Κ. Μορφοβουνίου
1. Προτεινόμενος δρόμος Αγ. Παρασκευή-Βρύση και Βρύση-Επαρχιακό δρόμο προς Μεσενικόλα
    Χ.Θ. 0+000 για το πρώτο τμήμα του δρόμου είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο Καρδίτσας-Μορφοβουνίου και για το δεύτερο τμήμα του δρόμου είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου με το τέλος του προηγουμένου.
Βελτίωση στο πρώτο τμήμα σε όλο το μήκος του δρόμου(800μ.) και στο δεύτερο τμήμα σε όλο το μήκος του δρόμου(1900μ.)
2. Προτεινόμενος δρόμος Διάσελο-Ράζια
    Χ.Θ. 0+000 είναι η σύνδεση του προτεινόμενου προς βελτίωση δρόμου, με τον επαρχιακό δρόμο Μητρόπολης-Μορφοβουνίου.
   Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+400km ιρλανδική διάβαση 12μ και Χ.Θ. 1+000km ιρλανδική διάβαση 8μ
3.Προτεινόμενος δρόμος Παραλίμνιος από Αγ. Αθανάσιο- Άσφαλτο
Χ.Θ. 0+000 είναι στη θέση Αγ. Αθανάσιος
 Βελτίωση στη Χ.Θ. 0+060km ιρλανδική διάβαση 7μ , Χ.Θ. 0+350km ιρλανδική διάβαση 7μ, Χ.Θ. 0+400km ιρλανδική διάβαση 5μ, Χ.Θ. 1+100km ιρλανδική διάβαση 5μ και Χ.Θ. 1+400km ιρλανδική διάβαση 7μ
Χαλικόστρωση και διάνοιξη τάφρων
social share
facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest icon